Alla våra koncept är anpassade efter kvinnokroppen och mammakroppen. När  du väljer koncept så fundera på vad som passar dig bäst. Vilket koncept får du mest ut av just nu. Uppever du att du har specifika problem eller vill utmana och utvecklas i specifika aktiviteter/rörelser. Om du vill att allt ljus ska vara på dig. Du kanske trivs med att träna själv. Då kan Personlig träning vara ditt bästa val. Gillar du att träna i grupp och kan ta instruktioner i grupp och anpassa efter de redskap/instruktioner du får. Då är Workout Mammaledig rätt för dig. Våra SHE koncept håller ett högre tempo, därför rekommenderar vi att du har mer koll på dina styrkor och svagheter och känner din kropp lite bättre för då kan vi guida dig under träningens gång fast tempot är högre. Vi ger inga generella råd om hur länge du ska vänta efter din förlossning och när du kan börja med vad. Är du osäker så skicka ett mail så guidar vi dig efter dina specifika behov och förutsättningar.

 

Workout Mammaledig är ett helhetskoncept där en period pågår under 4 veckor. Det är konceptet för dig som gillar sociala möten och att träna, utvecklas och peppas tillsammans med andra. Du kommer att höra till en grupp på max 6 personer, som leds av en av våra coacher. Er coach kommer att ge er två träningspass i veckan under 4 veckor. Våra coacher har erfarenhet och förmågan att kunna leda dig och ge dig personliga tips på individnivå. Samtidigt som hela gruppen motiveras, utmanas och peppas. Efter varje pass finns det tid till frågor och vi avslutar passen med mammahäng och kaffe. Workout Mammaledig levererar inte bara träning i världsklass utan vår ambition är att lära dig massor om din kropp och ge dig redskap som du kommer att ha nytta av för alltid

4 veckor

Varje träningsperiod består av 4 veckor. Nya grupper startar regelbundet. Under dessa fyra veckor kommer du att få tillgång till liveträning med en erfaren tränare och en plattform för sociala möten vare sig du väljer att träffa oss live eller i vår virtuella värld. Du och din grupp kommer att, tillsammans med er coach motivera och inspirera varandra. Under våra träffar och kafferaster tar vi upp ämnen som hör mammalivet till . Detta är ett helt unikt koncept där vi sätter helheten i största fokus. Mer energi, ork och glädje , för både kropp och knopp!

När du köper en tjänst från starkare mammor så satsar du på effektiva tjänster som skapar motivation och ger resultat. Vi jobbar med noga utformade och beprövade strategier. Upplägget på workout mammaledig har vi utformat och testat under flera år. Upplägget som vi presenterar idag är det som vi sett ger våra kunder mest. Då vi tar det bästa från gruppträning och blandar med personlig träning så får vi fram en priseffektiv produkt som ger våra kunder mycket för pengarna. Utformningen av innehållet tillsammans med priset är det som vi sett skapar bäst engagemang vilket ger bra resultat för våra deltagare. I workout Mammaledig har du alla förutsättningar för lyckas med dina målsättningar. Läs gärna våra kundrecensioner 

Vi sätter inga tidslinjer för hur din träning/rehab ska se ut utan vi följer dig på resan och ger dig redskapen för att kunna anpassa efter din dagsform. Många kan uppleva att bäckenbotten behöver mer fokus precis efter en förlossning men väldigt många upplever också att det känns bra snabbt efter. En del upplever inga probelm den första tiden och får istället utmaningar 8 månader efter sin förlossning. Det finns inga tidslinjer att låsa fast sig vid. Vi tycker tt det är bäst att du lär känna din kropp och anpassar för dagen. 

Vår träning handlar om din vardag och dina målsättningar. Det finns nog ingen tid i livet då vardagsbelastningen och kraven som ställs på kroppen ändras på den nivån som den gör när du går in i ett liv med små barn. Redan under graviditeten påverkas kroppen, för många på ett större sätt än någonsin. När du sedan kommer hem med din bebis så väntar en vardag med större krav på kroppen än du kanske tidigare haft. Kraven som ställs på kroppen är ofta mycket nya typer av rörelse i kombination med mycket stillasittande och låsta positioner. Många kvinnor som kommer till oss upplever att dom är svaga och behöver stärka upp. Vi ser att det mer ofta handlar om dåliga rörelsemönster och obalanser. Vi lär dig att använda dina resurser på ett effektivt sätt. Utmanar dina styrkor och utvecklar dina svagheter. Att redan under graviditeten träna inför livet som väntar är en fördel för den som kan. Förlossningen är en stor fysisk ansträngning i sig och att ha tränat genom sin graviditet kan hjälpa dig fysisk men också genom att skapa trygghet.  Att förbereda dig redan under graviditeten är en stor investering. När vardagen drar igång med din bebis så ökar kraven på kroppen direkt. Hämta, lämna, bära, lyfta, plocka, mata. Finns det äldre syskon hemma så blir detta ofta mer tydligt. Du behöver din kropp och den behöver vara effektiv.  Vårt mål är att du ska kunna använda din kropp så som du vill och behöver. Att du ska känna dig starkare och/eller mer smärtfri i vardagen. En hållbar mammakropp. En del av vår träning handlar om vårt sätt att arbeta med bäckenbottenträning. Vi integrerar bäckenbotten i våra övningar och jobbar med bäckenbottenträning i rörelse. Detta för att vi har sett den stora positiva effekten detta har hos de gravida och post gravida kvinnor som vi träffar. Dessa typer av rörelser kombineras sedan och utvecklas till övningar som är utformade efter hur dina vardagskrav ser ut. Genom vårt arbetssätt ger vi dig möjlighet till träning som ger stor effekt på kroppen och som ser till helheten. 

TRÄNING 
REHAB     
PREHAB

Till oss kommer du när du vill och är redo. Det finns inget för tidigt eller för sent. Vi anpassar din aktivitetsnivå till där du är just nu. Vare sig det är inom rehab prehab eller träning så jobbar vi för att ge dig ökad rörelsekvalité.

Namnlös design (1)_edited.png

Många av våra kunder tränar genom sin graviditet och fortsätter vidare efter förlossningen. Första tiden efter förlossningen är en rehab/prehabfas med mycket fokus på flöden/cirkulation i kroppen för läkning. Under fasen fortsätter vi att jobba vidare med rörelser för överkroppen som ofta blir påfrestad av vardagskraven hemma med en bebis.

Kontroll av magmusklernas återhämtning

Varje vecka erbjuder vi gratis kontroll av magmusklernas återhämtning efter en graviditet. Dessa tider är 15 minuter och vi hinner göra en kontroll av dina magmuskler och svara på ett par frågor under den tiden. Du som redan tränar hos oss kan göra detta under ditt besök hos din PT eller under lunchpassen och  Workout Mammaledig